نینجا والتخرید ساعت دیواریساعت دیواری مدرنخرید ساعت مچیهاست ویندوز تلفیق عکاسی و طراحی به شیوه ای شگفت انگیز

پورتال تفریحی

کلیک طلا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 12 آذر 1393
بازدید : 222
نویسنده : اميرحسين



تلفیق عکاسی و طراحی به شیوه ای شگفت انگیز


سباستین دل گروسو هنرمندی 32 ساله است که با استفاده از تکنیک های دیجیتالی در تصاویر پرتره اش دو هنر عکاسی و طراحی را به شکلی خلاقانه با هم تلفیق کرده است. شاید شما هم تا به حال برای تبدیل یک عکس به طراحی و نقاشی از اپلیکیشن هایی مانند My Sketch در تلفن همراه و یا کامپیوتر خود استفاده کرده باشید اما قطعا هیچ گاه با تلفیق این دو هنر در یک اثر روبرو نشده اید. دل گروسو هنرمندی است که با تلفیق این دو هنر در آثارش به جذاب ترین موضوع مورد بحث این روزها در میان هنرمندان تبدیل شده است.

او با الهام از آینه و خیره شدن مستقیم در آن موفق به خلق این آثار جالب و دیدنی شده است به گونه ای که پس از گرفتن تصویری پرتره از خودش به طراحی همان عکس می پرداخت تا نهایتا به این نتیجه رسید که به جای طراحی کامل از تصویر مورد نظر می تواند با جایگزین کردن بخشی از تصویر با بخشی از طراحی اثری فریبنده خلق کند.

در گذشته برای سیاه و سفید کردن تصاویر رنگی از طراحی نیز استفاده می کردند اما تلفیق عکاسی و طراحی هیچ گاه به این شکل در آثار هنری دیده نشده است. البته لازم به ذکر است که این هنرمند با ترفند جالبی موفق شده عکاسی و طراحی را با یکدیگر تلفیق کند به گونه ای که در تعدادی از این آثار گویی سباستین به طراحی خود مشغول است.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , عکس , جالب , باحال , زیبا , کاربردی , مدرن , احساس , هنر , ایده نو , جدید , اینده , ,
:: برچسب‌ها: , تلفیق عکاسی , طراحی , شیوه ای شگفت انگیز , زیبا , استثنایی , ,
تاریخ : چهار شنبه 12 آذر 1393
بازدید : 278
نویسنده : اميرحسين

نپال، بزرگترین کشتارگاه حیوانات در جهان (16+)


جشنواره دو روزه "گادهیمای" هندوها در نپال بدون تردید یکی از بزرگ ترین جشنواره های کشتار گسترده حیوانات در جهان به شمار می رود. هر 5 سال یک بار طبق سنت هندوها، میلیون ها هندو که بخش اعظمی از آنها به دلیل ممنوعیت قربانی کردن حیوانات در هند، از مناطق شمالی هند به نپال می آیند، به مدت دو روز در معبد روستای باریاپور در مرز هند و نپال گرد هم می آیند و بزرگ ترین کشتار دسته جمعی حیوانات به ویژه گاو میش ها را رقم می زنند.

امسال نیز از روز جمعه 28 نوامبر این جشنواره در روستای باریاپور در نپال و در نزدیکی مرز هند آغاز شد و طبق تخمین ها 5 میلیون هندو از سراسر نپال و مناطق شمالی هند برای شرکت در این جشنواره آیینی راهی باریاپور شده اند. در آخرین مراسم که در سال 2009 برگزار شد بیش از 300 هزار حیوان که غالب آنها گاومیش، گوسفند، بز و خوک و حتی مرغ و... بودند، کشته شدند.

پیش بینی می شود در جشنواره امسال بیش از 500 هزار حیوان کشتار شوند. انجمن ها و فعالان مدافع حقوق حیوانات به دولت نپال فشار وارد می کنند تا مانع کشتار حیوانات در این فستیوال شود، اما دولت نپال به دلیل سابقه چند صد ساله رواج این سنت و استقبال میلیونی هندوها از آن، خود را درگیر مقابله با هندوها که برخی از آنها دیدگاه هایی به شدت افراطی درباره حفظ سنت های خود دارند، نمی کند. تصاویر زیر از فستیوال امسال گادهیمای (الهه هندو) است که از روز جمعه (7 آذر) در روستای باریاپور نپال آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این فستیوال قربانی، هزاران گاو میش را در یک محوطه بزرگ جمع می کنند و سپس همه آنها را با تبر یا شمشیرهای تیز سلاخی می کنند. گاو میش ها به شیوه ای خاص و از پشت گردن زده می شوند و پس از آن مردم شرکت کنند برای تطهیر به شیوه هندویسم به کنار رودخانه می روند و به شستشو می پردازند. مدافعان حقوق حیوانات به خاطر خشونت قابل توجه این آئین از آن با عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه حیوانات در جهان نام می‌برند. عکس های شبکه الجزیره، رویترز و اسوشیتدپرس از این جشنواره را در زیر می بینید.


گفتنی است تعدادی از این عکس ها ممکن است برای برخی مخاطبان بیش از اندازه ناراحت کننده باشد!



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , جالب , تلخ , غم انگیز , غیر اخلاقی , وحشیانه , فقر فرهنگی , عجیب , رسم ها , ویژگی ها , حیوانات , ,
:: برچسب‌ها: , جشنواره , کشتارگاه حیوانات , نپال , هندوها , باریاپور , گادهیمای , ,
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 158
نویسنده : اميرحسين


برخوردهای متفاوت آدم‌ها با حیوانات به روایت تصویر


آدم‌ها در مقابل مورچه‌اى كه توى لیوان آبشان مى‌افتد، برخوردهاى متفاوتى دارند. بعضى‌ها همین كه چشم‌شان به مورچه مى‌افتد، مى‌گویند: "اَه… تو توى لیوان من چه كار مى‌كنى؟" و بعد مورچه را لــــه مى‌كنند، یعنی دیگه مورچه بى‌مورچه! به این مى‌گویند كمال خودخواهى … بعضى‌ها هم مى‌گویند: "راستش امروز واسه یه مورچه هم روز گرمیه، تو هم كه به كسى صدمه‌اى نمى‌زنى، همینجا باش و واسه خودت شنا كن." به این مى‌گویند بردبارى … گروه سوم نه عصبانى مى‌شوند، نه بردبارى به خرج مى‌دهند، كمى شكر توى آب مى‌ریزند و مى‌روند! به این مى‌گویند عاشقی …

هرچند انسان اشرف مخلوقات خداست ولی نوعی وابستگی در زندگی انسان و حیوان وجود دارد و این انسان ها هستند که با برخوردهای متفاوت با حیوانات، خواسته یا ناخواسته صفات خود را نشان می دهند. صفاتی که نشان از بیرحمی در مقابل ترحم، اسارت در مقابل آزادی، نابودی در مقابل حق زندگی و حمایت از آنها و ... است. تصاویر زیر گویای بسیاری از صحنه های رویارویی انسان با حیوانات می باشد که از جهات مختلف قابل تامل است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , جالب , باحال , زیبا , ویژگی ها , انسان , دوست داشتنی , حیوانات , ,
:: برچسب‌ها: , انسان , حیوانات , طبیعت , زندگی , احساس , دوست داشتن حیوانات ,
تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393
بازدید : 156
نویسنده : اميرحسين


تفـاوت های جالب طنزگونه زنـانه و مردانـه !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لیدیز اند جنتلمن، نمی توان اسمش را تفاوت گذاشت که اگر آنرا اختلاف دیدگاه بنامیم بهتر است. بله، آقایون و خانوم های محترم در بعضی چیزها اختلاف دیدگاه دارند که شاید هیچکدام هم آنرا نپذیرند ولی هر چه هست نقدی است بر این اختلاف دیدگاه ها ... امیدوارم خانوم ها به دل نگیرند و آقایون هم قیافه ی آدم های دلخور را از خود در نوکنند چون تمام این اختلاف دیدگاه ها حقایقی است که گفتنش سخت است و شنیدنش سخت تر !



:: موضوعات مرتبط: عکس , خنده دار و جالب , جالب , باحال , زیبا , کاربردی , جامعه , ,
:: برچسب‌ها: , تفاوت , زنان , مردادن , دختران , طنز , باحال , ,
تاریخ : دو شنبه 10 آذر 1393
بازدید : 1282
نویسنده : اميرحسين


طنازی‌ های ایرونی جماعت - قسمت اول


نوشته های طنزِ حاصل ذهن خلاق هموطنان ایرانی از ابتدای پیدایش اس.ام.اس و ایمیل، حتی پیش تر در مجله های فکاهی و همچنین تا امروزه در شبکه‌های اجتماعی حضور همیشگی و پررنگی داشته و دارند. در این بخش که شاهد آن هستید گزیده ای از طنز نوشته ها را در قالب تایپوگرافی دریافت خواهید کرد که امیدواریم خوشتون بیاد و مورد استقبال شما دوستان قرار گیرد.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , فرهنگی , جالب , باحال , زیبا , کاربردی , هنر , خلاقیت , جدید , ,
:: برچسب‌ها: , خنده دار , باحال , حرکت هایه ایرانی , جمله هایه جالب , حرف هایه اشنا ,
تاریخ : دو شنبه 10 آذر 1393
بازدید : 175
نویسنده : اميرحسين


تصاویر مفهمومی از واقعیت های زمان ما


جان هلکرافت (John Holcroft)، تصویرگر بریتانیایی آثار جالبی را بوجود آورده است که به شکلی خلاقانه واقعیت های جوامع بشری در زمان حال را در سراسر جهان توصیف می کند. تصاویر زیر نمونه ای از کارهای اوست ...



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , عکس , جالب , علمی , جامعه , مدرن , وحشیانه , فقر فرهنگی , ,
:: برچسب‌ها: , گذشت زمان , جان هلکرافت , تصاویر , دنیایه امروز , ,
تاریخ : دو شنبه 10 آذر 1393
بازدید : 162
نویسنده : اميرحسين


همیشه دیر می‌فهمیم ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


 وقتی چیزی در حال تمام شدن باشد؛

یک لحظه آفتاب در هوای سرد غنیمت می‌شود.

خدا در مواقع سختی‌ها تنها پناه می‌شود.

یک قطره نور در دریای تاریکی همه‌ی دنیا می‌شود.

یک عزیز وقتی که از دست رفت همه کس می‌شود.

پاییز وقتی که تمام شد،

به نظر قشنگ و قشنگ‌تر می‌شود …

امروز به همه چیز خوب بنگر،

قدر داشته‌هایت را بدان و سپاسگزار پروردگارت باش!

عزیزانت را در آغوش بگیر،

بگو که چقدر آنها را دوست داری!

به زندگی‌ات عشق بورز و زیبا زندگی کن …

فرصت‌ها را از دست نده!

زندگی آنقدرها هم طولانی نیست …

شاید فردایی نباشد!

قدرش را بدان!



:: موضوعات مرتبط: عکس , جالب , باحال , اخلاقی , احساس , ,
:: برچسب‌ها: , احساس , قشنگ , خدا , زندگی , ,
تاریخ : یک شنبه 9 آذر 1393
بازدید : 162
نویسنده : اميرحسين

همه هنرمندان جوانمرگ ایران در دهه‌های اخیر


خبر ناگهانی است. همه شوکه می‌شوند و افسوس می‌خورند که چه وقت خداحافظی بود. چاره چیست؟ امکان بازگشت وجود ندارد. اندک زمانی به سکوت می‌گذرد و باز هم دیگری تصادف می‌کند یا بیماری از پا درش می‌آورد. باز هم آهی و افسوسی اما زندگی ادامه دارد. پوپک گلدره، عسل بدیعی و داوود اسدی از مشهورترین هنرمندانی هستند که در این فهرست جای می گیرند.

دو هنرمند جوان به فاصله یک روز و پس از مدت‌ها مبارزه با سرطان اهالی هنر را تنها گذاشتند و رهسپار دیار دیگر شدند. این بهانه‌ای شد تا یادی از برخی هنرمندان جوانمرگ سینمای ایران در دهه‌های اخیر داشته باشیم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , جالب , باحال , غم انگیز , موسیقی , هنر , ,
:: برچسب‌ها: , هنرمندان , جوانمرگ , ایران , بازیگران , همه هنرمندان , ,
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
بازدید : 207
نویسنده : اميرحسين

مناظری زیبا در پس پرده‌ای از جنس مه


مه یکی از جذاب‌ترین و در عین حال مرموزترین عناصر تماشایی در مناظر طبیعی است. خاصیت عجیب این پرده‌ی محو نقره‌گون، علاوه بر آنکه بر جذابیت هر چه بیشتر صحنه می‌افزاید، نوعی رمز و راز و جادوی خاص را نیز چاشنی زیبایی طبیعی محیط می‌نماید.

شاید همین تصویر نخست به خوبی بیانگر حس و حال یک روز مه آلود باشد. احتمالاً تعدادی از شما دوستان عزیز چنین صحنه‌ای را پیش از این تجربه کرده‌اید. در لحظه‌ی اول شاید متوجه حضور نمناک و جادویی آن نشوید، ولی ذره ذره بر تراکم آن افزوده می‌شود و زمانی به خود می‌آیید که در آن احاطه شده‌اید.

همه مناظر آشنا ناگهان رنگ می‌بازند، همه چیز محو می‌شود، گم می‌شود، تغییر می‌کند، حتی کورسوی نور چراغ‌ها هم حالتی شبح گون و پر رمز و راز به خود می‌گیرند. اینها همه از جادوی نهفته در مه سرچشمه می‌گیرد، جادویی که شما را با خود برده و وارد دنیایی دیگر می‌کند. در این مجال و همراه با شما، در دل کوه و جنگل و شهر و در میان مناظر مه آلود همسفر خواهیم بود.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , جالب , زیبا , خلاقیت , جدید , ,
:: برچسب‌ها: , تصاویر , مه , زیبا , ارامش , مناظر , ,
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
بازدید : 187
نویسنده : اميرحسين

خانم ها به این جملات مشكل‌گشا احتیاج دارند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , عکس , جالب , باحال , کاربردی , جدید , ,
:: برچسب‌ها: چقدر زیبایی , تو خیلی خاصی , دوستت دارم , متاسفم , ,
تاریخ : شنبه 7 آذر 1393
بازدید : 160
نویسنده : اميرحسين

از تشییع جنازه فروغ فرخزاد تا مرتضی پاشایی


تشییع جنازه به عنوان یک اتفاق به عنوان محل اجتماع دوستداران متوفی و حضور چهره های سرشناس حداقل در حافظه ما به میانه دهه 40 برمی گردد؛ وقتی تشییع غلامرضا تختی ورزشکار بزرگ کشورمان هزاران نفر را در پایتخت به خیابان ها کشاند.

تشییع پیکر مرتضی پاشایی بار دیگر نفوذ انکارناپذیر چهره های محبوب غیرسیاسی در بین مردم را به نمایش گذاشت. حضور مردم در مراسم بدرقه و وداع با پیکر پاشایی، چنان عجیب بود که ترافیک ناشی از آن بخشی از رفت و آمد در قلب تهران را برای ساعاتی مختل کرد. به همین بهانه سراغ همه چهره های محبوب غیرسیاسی رفتیم که در این سال ها مراسم تشییع شان با حضور گسترده مردم برگزار شد.

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , عکس , جالب , باحال , زیبا , تاریخ , تلخ , غم انگیز , احساس , هنر , ,
:: برچسب‌ها: , فروغ فرخزاد , روح الله داداشی , عسل بدیعی , قیصر امین , پوپک گلدره , خسرو شکیبایی , غلامرضا تختی , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
بازدید : 1253
نویسنده : اميرحسين


عکس های جالب اما عجیب از مردمان شرق آسیا



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , خنده دار و جالب , جالب , باحال , زیبا , عجیب , خلاقیت , ایده نو , اینده , ,
:: برچسب‌ها: , عکس , جالب , عجیب , مردمان شرق آسیا , باحال , بامزه , خنده دار , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
بازدید : 463
نویسنده : اميرحسين


خطرات و عوارض ناشی از وای فای را بشناسیم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


افرادی که به لپ تاپ، تلفن همراه هوشمند و تبلت‌ها معتاد هستند در مورد خطرات وای‌فای هشدارها را جدی بگیرند. بررسی محققان جهانی نشان می‌دهد که استفاده از اینترنت وای‌فای سلامت شما را تهدید می‌کند. اگر از کاربران مشتاق اینترنت سؤال کنید که یکی از اختراعات مهم بشر چیست، به‌طور حتم بین گزینه‌های مختلف از وای فای هم نام می‌برند. اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند تا با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت‌تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت‌ها حرف و حدیث‌هایی وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: عکس , جالب , باحال , علمی , کاربردی , مدرن , مهم , جدید , اینده , ,
:: برچسب‌ها: , خطرات , عوارض , ناشی , وای فای , عوارض خطر ناک , وای فای , ,
تاریخ : دو شنبه 3 آذر 1393
بازدید : 273
نویسنده : اميرحسين

روایت روزهای بیماری مرتضی پاشایی از زبان نامزدش

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در هنگامه نشر اخبار بیماری مرتضی پاشایی، تصویری اینجا و آنجا منتشر می‌شد از دختری لبخند بر لب کنار خواننده پاپ در بیمارستان و با این حاشیه: تصویر نامزد پاشایی. اما در بحبوحه درگذشت او، تصویر دیگری بازنشر شد از دختری گریان با صورتی پر از اشک که کسی نبود جز‌‌ همان بانوی اولین تصویر.




:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , عکس , جالب , غم انگیز , احساس , موسیقی , هنر , ,
:: برچسب‌ها: , روایت , روزهای بیماریه , مرتضی , از زبان , نامزدپاشایی , ,
تاریخ : یک شنبه 2 آذر 1393
بازدید : 196
نویسنده : اميرحسين

ایجاد روابط عاطفی سگ‌ها با کودکان + تصاویر


علیرغم ظاهر بعضاً خشن، ترسناک و بزرگی جثه، حتی نژادهای غول پیکر سگ‌ها نیز می‌توانند به عنوان دوستانی خانوادگی در کنار انسان‌ها زندگی کرده و به عنوان عضوی از خانواده در کنار دیگر اعضا به زندگی خود ادامه دهند. واقعیت این است که کودکان بسیاری در کنار این حیوانات خانگی مهربان و وفادار، رشد کرده و همپای هم بزرگ می‌شوند. دوست داشتن و حمایت کردن از کودکان، یکی از خصلت‌های بارز این موجودات وفادار است. در تصاویری که در ادامه ایمیل به تماشای آنها خواهیم نشست، به رابطه بین این دو نگاهی کرده‌ایم، رابطه‌ی عمیق و ملموس که میان حیوانات خانگی و بویژه سگ‌ها با کودکان در سنین مختلف ایجاد شده است. تصاویری که به خوبی مؤید عشق و رابطه دوستی عمیقی است که بین این دو شکل گرفته است.

هر چند علیرغم این دوستی، باید این نکته را نیز مد نظر داشت همه‌ی سگ‌های بزرگ هم دوستان خانوادگی خوبی به حساب نمی‌آیند، سگ‌های نگهبان یا سگ گله گاهی رفتاری توأم با عصبانیت، نگرانی و یا پرخاشگری از خود نشان می‌دهند. البته سگ‌هایی از نژادهای کوچک‌تر هم بعضی اوقات از بودن در کنار کودکان احساس ناراحتی می‌کنند، چرا که تمایل به گاز گرفتن یا حمله کردن دارند، پس به هر روی بهتر است جانب احتیاط هم نگاه داشته شود.

اما جدا از این مسائل، همگی به خوبی از این نکته آگاهی داریم که بزرگ شدن کودکان در کنار حیوانات خانگی، فایده‌های خاص خود را دارد. شاید اصلی‌ترین نکته در آموزش حس مسئولیت پذیری به کودکان نمود پیدا می‌کند. ضمن آنکه کودک با احساساتی همچون همدردی و مهربانی نیز آشنا شده و اعتماد بنفس بیشتری از خود نشان می‌دهد. در عین حال سگ‌ها نیز از کودکان مراقبت کرده و با بازیگوشی و جست و خیزهای‌شان آنها را نیز فعال و سرحال نگه می‌دارند.



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , خنده دار و جالب , جالب , باحال , زیبا , عجیب , ,
:: برچسب‌ها: , ایجاد , روابط , عاطفی , سگ‌ها , کودکان , ,
تاریخ : یک شنبه 2 آذر 1393
بازدید : 210
نویسنده : اميرحسين
 


فست فُوت!


غذاهایی که در فست فودها طبخ می‌شوند، دارای ارزش غذایی پایینی از نظر ویتامین و املاح مورد نیاز بدن هستند. کمبود ارزش‌های غذایی یکی از مشکلاتی است که کودکان و نوجوانان را در سن رشد تهدید می‌کند. کودکان و نوجوانانی که زیاد از این غذاها استفاده می‌کنند دچار کمبود کلسیم، ویتامین و چاقی و افزایش وزن می شوند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



:: موضوعات مرتبط: عکس , فرهنگی , عکس , جالب , باحال , زیبا , علمی , کاربردی , عجیب , ,
:: برچسب‌ها: , فست فُوت , ارزش غذایی , پایین , کم ارزش , ,
تاریخ : یک شنبه 2 آذر 1393
بازدید : 176
نویسنده : اميرحسين


هوای مسافران پنهان روزهای سرد را داشته باشیم


با فرارسیدن روزهای سرد، شاید دیده یا شنیده باشید که بچه گربه ها و گربه های خیابانی برای گرم شدن به داخل محفظه موتور اتومبیل ها پناه میبرند و شبها در آنجا میخوابند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , جالب , باحال , زیبا , ,
:: برچسب‌ها: , هوای , مسافران , پنهان , روز , سرد , داشته , باشیم , ,
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Fun و آدرس amir96.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








Alternative content


Time spent here:
كد جاوا در قالبسرا

RSS

Powered By
loxblog.Com
نینجا والت