نینجا والتخرید ساعت دیواریساعت دیواری مدرنخرید ساعت مچیهاست ویندوز جواهرات بی‌همتا در موزه جواهرات ملی ایران

پورتال تفریحی

کلیک طلا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 325
نویسنده : اميرحسين


جواهرات بی‌همتا در موزه جواهرات ملی ایران


موزه جواهرات ملی ایران واقع در تهران، خیابان فردوسی است و مقابل سفارت ترکیه قرار دارد. این موزه تا قبل از انقلاب فعالیت داشته و بعد از آن تعطیل و دوباره در ۱۳۶۹ برای عموم بازگشایی شد. جواهرات مهم این موزه الماس دریای نور، تخت طاووس یا تخت خورشید، تخت نادری و کره جواهر نشان است‌. موزه جواهرات ملی با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع مجهز به سیستم ایمنی است که توسط آلمانی‌ها ساخته است‌. تاریخچه جمع‌آوری و نگهداری جواهرات در ایران، از دوره حکومت صفویه آغاز می‌شود.

تا قبل از صفویه‌، جواهرات گران‌بهایی در خزانه دولتی وجود نداشته و پادشاهان صفوی بیش‌از دو قرن به جمع‌آوری جواهرات پرداختند. حتی کارشناسان دولت صفوی، جواهرات را از بازارهای هند و عثمانی و کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا خریداری می‌کردند و به اصفهان‌، پایتخت حکومت‌، می‌آوردند. در پایان سلطنت شاه سلطان حسین و با ورود محمود افغان به ایران‌، خزاین دولت با حمله افغان‌ها غارت شد و مقداری از آن‌ها که به وسیله محمود افغان به اشرف افغان منتقل شده بود، پس از ورود شاه تهماسب دوم به اصفهان‌، به چنگ نادر افتاد و از خروج آن‌ها از ایران جلوگیری شد. بعداً نادر برای پس گرفتن آن قسمت از جواهرات که به هندوستان منتقل شده بود، نامه‌هایی به دربار هند نوشت‌، اما جواب نامساعد شنید. پس از لشکرکشی نادر به هند، محمدشاه گورکانی مبالغی نقدینه‌، جواهر و اسلحه تسلیم نادر کرد.

اما بخشی از اموال و خزاینی که نادر از هندوستان به دست آورده بود به ایران نرسید و در راه بازگشت به ایران از میان رفت‌. نادر پس از بازگشت به ایران‌، مقدار قابل ملاحظه‌ای از جواهرات را به رسم ارمغان برای امرا و حکام و شاهان کشورهای همسایه فرستاد. هم‌چنین مقداری از اشیای نفیس و مرصع را به آستان حضرت امام‌رضا (ع‌) تقدیم کرد و مقداری را نیز به سپاه خود بخشید. در سال 1160 پس از قتل نادر، احمد بیگ افغان ابدالی‌، از سرداران نادر، دست به غارت جواهرات خزانه نادر زد. از جمله گوهرهایی که از ایران خارج شد و هرگز بازنگشت‌، الماس معروف کوه نور بود. این الماس در سال 1266 به ملکه ویکتوریا اهدا شد. در دوران قاجار مجموعه جواهرات جمع‌آوری و ضبط شد و تعدادی از جواهرات بر تاج کیانی‌، تخت نادری‌، کره جواهرنشان و تخت‌طاووس نصب گردید.

در سال 1316، قسمت عمده جواهرات به بانک ملی ایران منتقل شد و پشتوانه اسکناس و بعداً وثیقه اسناد بدهی دولت به بانک بابت پشتوانه اسکناس قرار گرفت‌. خزانه فعلی در سال 1334 ساخته و در سال 1339 با تأسیس بانک مرکزی ایران افتتاح و به این بانک سپرده شد. این خزانه در ساختمان بانک مرکزی ایران قرار دارد و بصورت موزه نیز استفاده می‌شود. بسیاری از جواهرات سلطنتی ایران از دوره صفوی، دورهٔ افشار، قاجار و پهلوی در این موزه به نمایش گذارده شده‌ است. از جمله می‌توان به الماس دریای نور، جقه نادری، تاج فرح پهلوی، تاج کیانی، کره جواهر نشان، تخت طاووس (قاجاری) (تخت خورشید) و تخت نادری اشاره کرد. این گنجینه بی‌مانند تنها بخشی از گنجینه جواهرات ایران است که غارت نشده و همچنان در ایران باقی مانده است. در این مجموعه گوهرهایی وجود دارد كه در جهان نظیر ندارد. مجموعه جواهرات ملی ایران از لحاظ هنری و تاریخی یك مجموعه منحصر به فرد است. آن‌قدر كه حتی زبده‌ترین كارشناسان جهان هم نتوانسته‌اند ارزش تقریبی آن را محاسبه كنند.
 


الماس صورتی رنگ "دریای نور"، یکی از بزرگترین الماس‌های جهان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , عکس , جالب , زیبا , جامعه , تاریخ , ایران , ویژگی ها , شاه , جواهرات , ,
:: برچسب‌ها: , جواهرات , بی‌همتا , در موزه , جواهرات , ملی ایران , الماس , کوه نور , شاه , ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 1138
نویسنده : اميرحسين

تصاویر زندگی روزمره مردم تهران در عهد قاجار





گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , جالب , زیبا , جامعه , جوامع , تاریخ , ایران , هنر , ویژگی ها , انسان , ,
:: برچسب‌ها: , زندگی , روزمره , مردم , تهران , در عهد قاجار , گذشته , قاجاریه , تاریخ , ,
تاریخ : جمعه 26 دی 1393
بازدید : 199
نویسنده : اميرحسين


لوکیشن های فیلم محمد رسول‌الله(ص) به روایت تصویر


پروژه سینمایی "محمد رسول‌الله(ص)" به كارگردانی مجید مجیدی كه از سال 90 كلید خورده است هم اكنون در مراحل فنی قرار دارد و به گفته وی بزودی آماده نمایش خواهد شد و سینمای ایران و جهان منتظر دیدن این فیلم است. این فیلم عظیم سینمایی كه درباره زندگی پیامبر اكرم(ص) ساخته شده است یكی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های سینمای ایران محسوب می‌شود كه با استانداردهای روز دنیا ساخته شده و یك اثر بین‌المللی خواهد بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , فرهنگی , مذهبی , عکس , جالب , جامعه , تاریخ , هنر , مهم , جدید , سنن , ,
:: برچسب‌ها: , لوکیشن , فیلم , محمد , رسول‌الله(ص) , ,
تاریخ : شنبه 7 آذر 1393
بازدید : 160
نویسنده : اميرحسين

از تشییع جنازه فروغ فرخزاد تا مرتضی پاشایی


تشییع جنازه به عنوان یک اتفاق به عنوان محل اجتماع دوستداران متوفی و حضور چهره های سرشناس حداقل در حافظه ما به میانه دهه 40 برمی گردد؛ وقتی تشییع غلامرضا تختی ورزشکار بزرگ کشورمان هزاران نفر را در پایتخت به خیابان ها کشاند.

تشییع پیکر مرتضی پاشایی بار دیگر نفوذ انکارناپذیر چهره های محبوب غیرسیاسی در بین مردم را به نمایش گذاشت. حضور مردم در مراسم بدرقه و وداع با پیکر پاشایی، چنان عجیب بود که ترافیک ناشی از آن بخشی از رفت و آمد در قلب تهران را برای ساعاتی مختل کرد. به همین بهانه سراغ همه چهره های محبوب غیرسیاسی رفتیم که در این سال ها مراسم تشییع شان با حضور گسترده مردم برگزار شد.

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , عکس , جالب , باحال , زیبا , تاریخ , تلخ , غم انگیز , احساس , هنر , ,
:: برچسب‌ها: , فروغ فرخزاد , روح الله داداشی , عسل بدیعی , قیصر امین , پوپک گلدره , خسرو شکیبایی , غلامرضا تختی , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 آبان 1393
بازدید : 1217
نویسنده : اميرحسين

تلفیق ابرقهرمانان سینمایی با پوشش های تاریخی


عکاس فرانسوی ساشا گلدبرگر یک سری عکس زیبا از تلفیق شخصیت ابرقهرمانان سینمایی با نقاشی های تاریخی ایجاد کرده که در نوع خود جالب و دیدنی است. او پوشش های مرسوم انگلیسی ها در قرن شانزدهم میلادی را بر تن قهرمانانی چون بتمن، سوپرمن، مرد عنکبوتی، برخی شخصیت های فیلم جنگ ستارگان، زورو، هالک، مرد آهنی و ... پوشانده است که در ادامه ایمیل مجموعه تصاویر این آلبوم را خواهید دید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



:: موضوعات مرتبط: عکس , عکس , جالب , باحال , زیبا , تاریخ , ,
:: برچسب‌ها: , تلفیق , ابرقهرمانان , سینمایی , پوشش , تاریخی , ,
تاریخ : شنبه 10 آبان 1393
بازدید : 179
نویسنده : اميرحسين


الا ای محرم! تو یادآور عشق و خون و حماسه ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


محرمی دیگر از راه رسیده است و دیگر بار که چندین قرن از غروب غریبانه عاشورا و كربلای ۶۱ هجری می‌گذرد، یاد رشادت، پایداری، عدالتخواهی، شهامت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ابوالفضل العباس(ع) و هفتادو دو پایمرد صحرای کربلا دوباره در دل‌ها جان گرفته است. چراكه حماسه كربلا و واقعه ی عاشورا مهم‌ترین رخدادی بوده كه مظلومیت امام حسین(ع) و ددمنشی دشمنان اهل بیت را روایت می کند که شاید نظیر چنین حادثه ای در هیچ جای تاریخ اتفاق نیفتاده است.

نام حسین(ع) با محرم پیوند خورده و جانفشانی او و یاران باوفایش به محرم، روح و حیات دمیده است. ماه محرم برای شیعیان و عاشقان حسین(ع) از آن سالهای دور تا به حال، ماه حزن و اندوه بوده است. آنان همه ساله به عشق امام حسین(ع) گرد هم می آیند، بر مظلومیتش اشک ماتم می ریزند و از چشمه زلال عنایتش سیراب می شوند ...



:: موضوعات مرتبط: عکس , اجتماعی , فرهنگی , باحال , زیبا , جامعه , تاریخ , ایران , ,
:: برچسب‌ها: , الا ای , محرم , تو , یادآو , ر عشق , و خون , و حماسه , ,

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد


به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Fun و آدرس amir96.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








Alternative content


Time spent here:
كد جاوا در قالبسرا

RSS

Powered By
loxblog.Com
نینجا والت